The Times’ta yer alan haberde, Saray yetkililerinin, popüler bir İspanyol haber programında Galler Prensesi’nin sağlığıyla ilgili ortaya atılan iddiaların tüm dünyaya yayılması üzerine öfkelendikleri kaydedildi.

İspanyol programı, Kate’in karın ameliyatından sonra hastaneden ayrılmasından kısa bir süre önce ‘ciddi sağlık komplikasyonları’ hakkında içeriden bilgi sahibi olduğunu iddia etti.

Londralı müzikseverler, 90’ların şarkılarıyla coştu Londralı müzikseverler, 90’ların şarkılarıyla coştu

Yaklaşık 900 bin izleyicisi olan ve gazeteci Concha Calleja tarafından sunulan Fiesta’da prensesin komada olduğuna dair iddia ortaya atıldı. Kate’in karın ameliyatının ardından hastaneden taburcu edilmesinden bir gün önce ortaya atılan ve ciddi gibi görünen iddialar hızla yayıldı.

59 yaşındaki Calleja, ameliyattan sonra prensesin hayatının “büyük tehlike altında olduğunu” ve doktorların prensesin hayatını kurtarmak için ellerinden geleni yapmak zorunda kaldıklarını iddia etti. Gazeteci, kendisine bu bilgiyi veren “Kraliyet Hanedanı’ndan bir yardımcı ile tamamen kayıt dışı bir şekilde konuştuğunu” söylerken, Saray bu iddiayı kesin bir dille yalanladı.

Calleja izleyicilerine, “Ortaya çıkan komplikasyonlar nedeniyle doktorlar o anda sert kararlar almak zorunda kaldı. Karar Prensesi, indüklenmiş komaya sokmaktı. Onu entübe etmek zorunda kaldılar çünkü beklemedikleri ciddi komplikasyonlar vardı ameliyat iyi geçti ama ameliyat sonrası dönem o kadar iyi gitmedi” dedi.

Kraliyet aileleri konusunda uzman olarak İspanyol televizyonlarında boy gösteren gazeteci ve yazar, “Kraliyet ailesindeki endişe aşikârdı, mesele prensesin hayatını kurtarmaktı” diyecek kadar ileri gitti.

Prensesin iyileşmesinin “muhtemelen çok fazla yardım gerektireceğini ve sadece ailesinden bahsetmediğini” söyledi. Kraliyet konutunda sağlık personeline ihtiyaç duyulduğunu ve çiftin evinde “neredeyse bütün bir hastanenin kurulduğunu” iddia etti.

Calleja, prensesin 28 Aralık’ta “ilk defa olmamakla birlikte, kendini iyi hissetmemeye başladıktan” sonra birkaç günlüğüne hastaneye kaldırıldığını ve karın ameliyatının bu olaydan sonra planlandığını söyledi.

KENSİNGTON SARAYI İDDİALARI ŞİDDETLE YALANLADI

Bir saray kaynağı; “Bu tamamen saçmalık. O gazeteci tarafından, ev halkından herhangi biriyle söylediklerinin doğruluğunu kontrol etmek için hiçbir girişimde bulunulmadı. Bu temelden, tamamen uydurma. Kibar bir dille; kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil” dedi.

Ancak iddialar, aralarında El Confidencial, La Vanguardia ve La Razón gibi ülkenin daha ciddi gazetelerinin de bulunduğu bir dizi İspanyol medya kuruluşu tarafından ele alındı.

Fiesta’yı yayınlayan İspanyol karasal kanalı Telecinco, dedikodu programlarıyla tanınıyor. Kanalın sahibi, eskiden Silvio Berlusconi’ye ait olan İtalyan medya şirketi Mediaset tarafından kurulan Mediaset İspanya. Dedikodu, hafif eğlence ve reality şovların karışımı sayesinde 13 yıldır İspanya’da en çok izlenen kanal oldu.

Yabancı basının Saray’ı kızdırdığı ilk olay bu değil; Prens Harry 2008’de Afganistan’da cephede görev yaptığında, editörler medya karartmasını kabul etmiş ve dönüşüne kadar görevinin güvenlik gerekçesiyle gizli tutulmasını sağlamıştı. Ancak o zamanlar 23 yaşında olan Prens, Avustralyalı kadın dergisi New Idea’nın ambargoyu delerek nerede olduğunu ifşa etmesi ve Harry ile asker arkadaşlarının güvenliğini tehlikeye atması üzerine görev süresini kısa kesmek zorunda kalmıştı.

2017 yılında bir Fransız mahkemesi, Kate’in, Prens William ile tatilde üstsüz güneşlenirken paparazziler tarafından yayınlanan fotoğraflarının Kraliyet çiftinin mahremiyetinin ihlali olduğuna ve Kate’e 91,000 Sterlin tazminat ödenmesine karar verdi.